donderdag 31 januari 2013

Gedicht

Ik heb een zogenaamd 'Allesboek', dat is een boek op A4 formaat met lege pagina's om zelf in te vullen. Deze heb ik al erg lang (vanaf 2007) en zo nu en dan heb ik fases dat ik er weer dingen in plak, schrijf of teken. Laats kwam hij weer uit een doos na mijn avontuur in Zweden en dan kijk ik eerst het hele boek weer even door. En op één van de eerste pagina's staat een gedicht die een vriend van me schreef bij het thema 'vrijheid'. En nu met mijn hervonden creativiteit en mindfulness lijkt dit gedicht hier helemaal op zijn plek.



Vrijheid, blijheid, gekkigheid
Jezelf verliezen in absurditeit.

Staan, gaan, waar en hoe je wilt
Jezelf laten gaan, onbegrensd en wild.

Want de beperking van je geest
Is wat ieder vrij mens vreest.

Dus denk niet in hokjes en cirkels
Maak van je gedachten een circus.

Dus heb schijt aan regels en norm
En uit je in de door jou gekozen vorm.

Omdat een beperkte persoonlijkheid
Even saai is als de werkelijkheid.

©Wes




2 opmerkingen:

  1. Wauw!! Geweldig... Heerlijk gedicht!

    En ook een mooie foto. Ben jij dat? Of heb jij hem gemaakt? Hij past er iig goed bij.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel! Ja, dat ben ik en ik heb de foto ook gemaakt :) Vond hem er zelf ook goed bij passen, was al even naar google gegaan maar wist ineens dat ik zelf al een mooie foto had! :)

      Verwijderen